Activaties

Brand activation is het doel van fieldmarketing

Heeft u ook al gemerkt dat er op zaterdag op straat en in de supermarkt steeds meer aan productpromotie gedaan wordt? Productpromotie met promotieteams werd voorheen soms geassocieerd met marketeers die zich geen massamediale instrumenten en campagnes konden veroorloven. Maar productpromotie zit flink in de lift. Want sampling en promoties zijn vaak veel goedkoper dan dure reclamecampagnes en de invloed op het koopgedrag is onmiddellijk: dus wat wil je als marketeer nog meer?

Brand activation krijgt
plek in merkstrategie

Het verhaal is inmiddels bekend: traditionele advertising verliest aan impact, dus zoeken marketeers andere manieren en platforms voor hun boodschap. Experiential marketing wordt daarbij steeds vaker ingezet als belangrijke troef of zelfs als speerpunt in de communicatiemix. Denk eens aan de brand events van Unox met de traditionele Nieuwjaarsduik of de DE’s Nationale Burendag, de Red Bull Air Races of het NK Mobieltjeswerpen van Hi. Deze brand events zijn allemaal voorbeelden van uitstekende brand activation.

Brand activation
successen

Aangemoedigd door de brand activation successen van A-merkfabrikanten als Unilever en Douwe Egberts nemen steeds meer merken de stap richting brand activation. Deze adverteerders geven binnen hun organisatie dezelfde waarde aan merkactivatie als aan brand management en het onderzoek specialisme consumer insight. Brand activation vergt dan ook enig marktonderzoek, want zonder dat consumer insight kun je brand activation rondom je merk wel vergeten. Mystery shoppers, enquêteurs en storechecks kunnen daar weer bij helpen.

Benieuwd naar welke soorten fieldmarketing
voor uw bedrijf
nog meer mogelijk zijn?

Op zoek naar goede brand activation mogelijkheden?

Monsterscore wil u graag helpen bij het nadenken over ideeën, mogelijkheden en kosten van een brand activation programma. Belt u gerust met onze sales-afdeling op +31 20 5800 982 of mail naar sales@monsterscore.nl.