Knorr groente pasta's

Knorr, bekend om zijn innovatieve en smaakvolle producten, wilde de consumenten kennis laten maken met hun nieuwste creatie: Groente Pasta’s van Knorr. Met 30% groenten verwerkt in de pasta, wilden ze laten zien dat je niet hoefde in te leveren op smaak of textuur om meer groenten in je dieet op te nemen. Om deze missie te volbrengen, gingen ze op pad met een opvallende keukensetting en enthousiaste promotieteams.

Het concept achter de campagne was eenvoudig maar doeltreffend – Knorr wilde de consumenten laten proeven dat de Groente Pasta’s qua smaak en bite vergelijkbaar waren met reguliere pasta, maar dan met een gezonde twist. Dit werd gedaan door ter plaatse heerlijke pasta met eenvoudige pastasaus te bereiden en uit te delen aan voorbijgangers.

Informeren

Ons enthousiaste promotieteam deelde tijdens de campagne samples van de Groente Pasta's uit, beantwoordde vragen en gaf informatie over de verschillende varianten. Ze informeerden consumenten ook over waar de producten verkrijgbaar zijn.

Eyecatcher

We plaatsten aangeklede mobiele keukens op diverse locaties in Nederland en België, zoals drukke winkelstraten en stadspleinen. Deze huiselijke sfeer trok de aandacht en nodigde mensen uit om te proeven, dankzij de opvallende decoratie met verse groenten, Knorr Groente Pasta-verpakkingen en kookgerei.

Actief betrekken consumenten

Voorbijgangers werden uitgenodigd om Groente Pasta's te proeven met pastasaus en hun mening te delen. Deze proeverij trok nieuwsgierige passanten aan en versterkte de merkwaarde van Knorr op het gebied van gezondheid en smaak.

Samenwerking met
micro influencers

Om de gehele campagne meer onder de aandacht te brengen hebben samenwerkingen opgezet met Micro Influencers uit Nederland en België. Zij kregen vanuit Monsterscore een leuk pr-pakket met daarin twee soorten Groente Pasta’s van Knorr, een echt Knorr Koks schort en een gebrande Knorr Pollepel. Vanuit ons kregen zij receptuur mee maar ze mochten ook zelf losgaan met de pasta’s en hun favoriete ingrediënten. Het monitoren van de online post, de juiste content en de tijd dat het online stond werd door de projectmanager van Monsterscore beheerd. 

Wij hebben de search gedaan naar de geschikte influencers, het contact opgebouwd en de samenwerking begeleid. Hieruit is mooie content verschenen in zowel Nederland als België. En is de bekendheid over Knorr’s Groente Pasta online vergoot.

Smaakvolle Gezondheid
in de straten

Naast het uitdelen van de bereiden samples kon de consument ook een gratis verpakking meekrijgen na het scannen van de QR-code en het invullen van een korte survey op de landingspagina van Knorr. Zo kon de consument de Knorr Groente Pasta ook thuis proberen met zijn/haar favoriete pasta recept. 

De Groente Pasta Proeverij was een groot succes voor Knorr. Het bracht de boodschap over dat gezond eten niet ten koste hoeft te gaan van smaak en dat Knorr een geweldige optie biedt voor liefhebbers van pasta. De keukensetting en promotieteams brachten leven in de straten en trokken de aandacht van een breed publiek. De gratis verpakkingen hebben ervoor gezorgd dat het product ook bij de consument thuis verscheen en daar nog een keer goed geproefd kon worden. 

Door de online activatie met micro influencers is de boodschap van Knorr versterkt en de bekendheid breder verspreid.