Sales promotions

Sales promotions zijn vaak gericht op korte termijn

Sales promotions zijn vaak gericht op de zogenaamde ‘korte klap’ door het beïnvloeden van het (aankoop)gedrag van mensen. Door tijdelijk de verhoudingen binnen de communicatiemix te veranderen probeert de marketeer met sales promotions in eerste instantie de resultaten (bijvoorbeeld verkoop) een snelle impuls te geven. Dit gebeurt bijvoorbeeld vaak door de waarde te verhogen en/of de prijs te verlagen en vaak worden daarbij ook fieldmarketinginstrumenten ingezet. U kunt daarbij denken aan product-sampling, instore demonstraties en merchandising.

Jongen bied een flyer voor Flora Plant aan vanaf zijn beursstand
Lachende merchandiser schenkt een glas Heineken 0.0 in tijdens promotie-evenement in de winkel

Sales promotions hebben ook effect op langere termijn

Vaak wijken de sales promotions af van de lange termijn strategie, sales promotions kunnen echter ook heel goed bijdragen aan de omzet van uw producten en diensten op de lange termijn. Zo kunnen goed opgezette winkeldemonstraties niet alleen direct een veelvoud van de normale weekomzet genereren. Er zijn aanwijzingen en onderzoeken die uitwijzen dat er jaren later nog steeds meetbare effecten zijn in de vorm van nieuwe kopers die ooit door de demo in aanraking zijn gekomen met een bepaald product of dienst en nog steeds kopen. Datzelfde geldt voor street sampling.

Promotiebureau Monsterscore in Sales promotions

Sales promotions zijn vaak gericht op de zogenaamde ‘korte klap’ door het beïnvloeden van het (aankoop)gedrag van mensen. Door tijdelijk de verhoudingen binnen de communicatiemix te veranderen probeert de marketeer met sales promotions in eerste instantie de resultaten (bijvoorbeeld verkoop) een snelle impuls te geven. Dit gebeurt bijvoorbeeld vaak door de waarde te verhogen en/of de prijs te verlagen en vaak worden daarbij ook fieldmarketinginstrumenten ingezet. U kunt daarbij denken aan product-sampling, instore demonstraties en merchandising.

geïnteresseerde scant qr-code van Knorr tijdens evenement

Benieuwd naar welke soorten fieldmarketing
voor uw bedrijf
nog meer mogelijk zijn?

Op zoek naar goede brand activation mogelijkheden?

Monsterscore wil u graag helpen bij het nadenken over ideeën, mogelijkheden en kosten van een brand activation programma. Belt u gerust met onze sales-afdeling op +31 20 5800 982 of mail naar sales@monsterscore.nl.